Daimler Truck AG, Iveco, Volvo Group, OMV i Shell postigli su sporazum o zajedničkom stvaranju uslova za masovnu proizvodnju i uvođenje kamiona sa gorivim ćelijama u Evropi.

U tom cilju, potrebno je usaglasiti veći broj vlada i zakonodavstava, kao i preduzeća sa zajedničkom vizijom energetskog sistema bez emisije polutanata. Učesnici u H2Accelerate vjeruju da je vodonik neophodno gorivo za potpunu dekarbonizaciju transportnog sektora.

Za postizanje masovnog uvođenja kamiona sa gorivim ćelijama, koje koriste vodonik (H2) potrebna su postrojenja za proizvodnju vodonika bez emisije CO2, veliki distributivni sistemi, mreža stanica za punjenje tečnog i gasovitog vodonika velikog kapaciteta i, naravno, proizvodnja kamiona sa gorivim ćelijama.

Mercedes-Benz GenH2 is planned for the second half of the 2020s.

Učesnici u H2Accelerate vjeruju da će sinhronizirane investicije u transportnom sektoru stvoriti uslove za masovno uvođenje teških kamiona na vodonik, što je potrebno da bi se ispunila evropska ambicija i Pariški sporazuma o nultim emisijama do 2050. godine.

Očekuje se da će uvođenje takvog transporta započeti sa grupama kupaca, a flote bi trebale raditi u regionalnim klasterima, duž evropskih saobraćajnih koridora i sa dobrom pokrivenošću stanicama za punjenje. Ovi klasteri će se moći međusobno povezivati u cilju stvaranja panevropske mreže.

Planirane su dvije faze:

Faza 1– uvođenje prvih kamiona i stanica

– stotine kamiona

– više od 20 stanica velikog kapaciteta

– dokazivanje koncepta stanica velikog kapaciteta

– odabir lokacija i klastera

Faza 2 – pokrivenost u cijeloj Evropi

– u drugoj plovini 2020-ih, postići proizvodnju veću od 1.000 kamiona godišnje

– brzo dostizanje više od 10.000 kamiona

– pokrivanje glavnih koridora širom Evrope

– stanice velikog kapaciteta i pouzdanosti

U okviru projekta H2Accelerate, učesnici očekuju da će zajedno raditi na traženju sredstava za predkomercijalne projekte tokom prve faze. Paralelno s tim, učesnici će stupiti u kontakt sa kreatorima politike i regulatorima, kako bi podstakli stvaranje političkog okruženja koje će pomoći i podržati naknadno povećanje obima proizvodnje kamiona na vodonik i mreže stanica za punjenje.

„Klimatske promjene su izazov naše generacije i mi smo u potpunosti predani Pariškom klimatskom sporazumu za dekarbonizaciju cestovnog transporta. U budućnosti će se pokretati kombinacije baterijskih i električnih vozila sa gorivim ćelijama, zajedno sa ostalim obnovljivim gorivima. Formiranje saradnje H2Accelerate je važan korak u oblikovanju svijeta u kojem želimo živjeti“ rekao je Martin Lundstedt, predsjednik i izvršni direktor Volvo Group.

„Kompanije ušesnice u H2Accelerate slažu se da će kamioni sa gorivim ćelijama biti ključni za omogućavanje CO2 neutralnog transporta u budućnosti. Ova, do sada neviđena saradnja je važna prekretnica za unapređenje okvirnih uslova za uspostavljanje masovnog tržišta. To je također poziv na akciju za kreatore politike, daljnje uključenje novih učesnika i društva u cjelini“ rekao je Martin Daum, predsjednik upravnog odbora Daimler Truck AG i član upravnog odbora Daimler AG.

„Široko usvajanje tehnologije gorivih ćelija u teškom transportu, zahtijeva stvaranje infrastrukture. Također su nam potrebni konkretni projekti, kako bismo sa prijevoznicima i ostalim faktorima u transportnoj industriji pokazali da je ovo rješenje finansijski i operativno održivo. Revolucionarna saradnja kroz H2Acecelerate stvoriće uslove da se to dogodi i ubrzati prelazak na transport bez emisija“ rekao je Gerrit Marx, predsjednik komercijalnih i specijalnih vozila u CNH Industrial.