Pegaso je historijski španski brend, kojeg je osnovao Empresa Nacional de Autocamiones (ENASA) 1947. godine, uzimajući ime Pegaza, krilatog konja iz grčke mitologije, koji simbol moći i lakoću. Prva proizvodna linija bila je u bivšoj tvornici Hispano Suiza u Barceloni, do 1955. godine, kada se preselila u novu tvornicu u Madridu – gdje se i danas grade IVECO kamioni.

Tvornica Pegaso u Madridu

„Ova godina označava važnu prekretnicu u historiji IVECO-a, koja nam daje priliku da se prisjetimo i proslavimo impresivno nasljeđe inovacija, dostignuća koja predstavljaju prekretnice i pionirski duh legendarnog brenda Pegaso. Njegov vizionarski pristup dizajnu vozila usmjeren prema budućnosti, njegova strast za izvrsnošću i dalje žive kod naših ljudi i u IVECO, sa vozilima koja putuju cestama širom svijeta“ rekao je Luca Sra, glavni operativni direktor IVECO-ove poslovne jedinice za kamione.

Prva dva modela kamiona, Pegaso I i Pegaso II, naslijedili su modernu ravnu kabinu Hispano Suiza 66-D, koja je postala toliko popularna da su se dugi niz godina modeli sa kabinom nazivali kamionima „tipa Pegaso“. Od početka su se kamioni Pegaso isticali izvanrednim performansama i ekonomičnošću.

Pionirski duh Pegasa bio je očigledan kada je još 1952. godine projektovao i proizveo svoj prvi prototip električnog kamiona. Pegaso II je mogao da se napuni za samo 5 sati i imao je doseg od 75 km. Promotivne informacije o prototipu su isticale izvrsno ubrzanje, malu energetsku potrošnju, tihi rad i niže poreske troškove. Iako nikada nije ušao u serijsku proizvodnju, električni prototip Pegaso II, služio je kao osnova za razvoj trolejbusa.

Pegaso II Elelctrico

Prva faza izgradnje tvornice Pegaso Madrid završena je 1955. godine. Objekat se tokom svoje historije kontinuirano razvijao i danas je jedna od najnaprednijih tvornica na svijetu. To je bila prva CNH industrijska fabrika koja je 2017. godine dostigla “Zlatni nivo” u programu za proizvodnju svetske klase (VCM).

Pegaso, koji je takođe proizvodio i automobile, i jedan je od rijetkih brednova koji se može pohvaliti da se takmičio na trkama kao što su Monaco GP (1952.), 24h Le Mansa (1953.) i Carrera Panamericana (1954.).

Također, sa IVECO-om dijeli slavu stečenu kroz historiju na trkama kamiona, takmičeći se na Evropskom prvenstvu u 1989. i 1990., sa četiri uzastopne pobjede na stazi Jarama i učestvujući na reliju Dakar (pobjeda 2018.).

Trkaća staza Jarama