Pegaso je historijski španski brend, kojeg je osnovao Empresa Nacional de Autocamiones (ENASA) 1947. godine, uzimajući ime Pegaza, krilatog konja iz grčke mitologije, koji simbol moći i lakoću. Prva proizvodna linija bila je u bivšoj tvornici Hispano Suiza u Barceloni, do 1955. godine, kada se preselila u novu tvornicu u Madridu – gdje se i danas grade IVECO kamioni.

„Ova godina označava važnu prekretnicu u historiji IVECO-a, koja nam daje priliku da se prisjetimo i proslavimo impresivno nasljeđe inovacija, dostignuća koja predstavljaju prekretnice i pionirski duh legendarnog brenda Pegaso. Njegov vizionarski pristup dizajnu vozila usmjeren prema budućnosti, njegova strast za izvrsnošću i dalje žive kod naših ljudi i u IVECO, sa vozilima koja putuju cestama širom svijeta“ rekao je Luca Sra, glavni operativni direktor IVECO-ove poslovne jedinice za kamione.
Prva dva modela kamiona, Pegaso I i Pegaso II, naslijedili su modernu ravnu kabinu Hispano Suiza 66-D, koja je postala toliko popularna da su se dugi niz godina modeli sa kabinom nazivali kamionima „tipa Pegaso“. Od početka su se kamioni Pegaso isticali izvanrednim performansama i ekonomičnošću.
Pionirski duh Pegasa bio je očigledan kada je još 1952. godine projektovao i proizveo svoj prvi prototip električnog kamiona. Pegaso II je mogao da se napuni za samo 5 sati i imao je doseg od 75 km. Promotivne informacije o prototipu su isticale izvrsno ubrzanje, malu energetsku potrošnju, tihi rad i niže poreske troškove. Iako nikada nije ušao u serijsku proizvodnju, električni prototip Pegaso II, služio je kao osnova za razvoj trolejbusa.

Prva faza izgradnje tvornice Pegaso Madrid završena je 1955. godine. Objekat se tokom svoje historije kontinuirano razvijao i danas je jedna od najnaprednijih tvornica na svijetu. To je bila prva CNH industrijska fabrika koja je 2017. godine dostigla “Zlatni nivo” u programu za proizvodnju svetske klase (VCM).
Pegaso, koji je takođe proizvodio i automobile, i jedan je od rijetkih brednova koji se može pohvaliti da se takmičio na trkama kao što su Monaco GP (1952.), 24h Le Mansa (1953.) i Carrera Panamericana (1954.).
Također, sa IVECO-om dijeli slavu stečenu kroz historiju na trkama kamiona, takmičeći se na Evropskom prvenstvu u 1989. i 1990., sa četiri uzastopne pobjede na stazi Jarama i učestvujući na reliju Dakar (pobjeda 2018.).
