Mercedes-Benz Vans je krajem 2020. godine najavio da će u razvoj novog eSprinetra uložiti 350 miliona eura, te tako stvoriti vozilo koje će po svom obliku podsjećati na poznati model, ali će ga po svemu nadmašiti.

Osim ulaganja u razvoj, Mercedes-Benz Vans planira novi eSprinter učiniti dostupnim na tržištima Evrope i Sjeverne Amerike, u ukupno 60 zemalja širom svijeta. Da bi ostvario taj dio plana, Mercedes-Benz Vans (Mercedes-Benz eVans) će investirati po 50 miliona eura u tri tvornice u Düsseldorfu i Ludwigsfeldeu (Njemačka), te u Charlestonu (SAD). Ovakvo raspoređivanje proizvodnih kapaciteta, pokazuje koliko su proizvodni planovi ozbiljni.

Ozbiljne proizvodne planove, prate i ozbiljni planovi tržišnog plasmana, pa će novi eSprinetr prvo biti dostupan kupcima u Sjevernoj Americi, već početkom druge plovine ove godine, dok će kupci u Evropi, pričekati kraj četvrtog kvartala.

Iako se svojim oblikom i dizajnom novi eSprinter gotovo i ne razlikuje od prethodnika, to je zapravo potpuno novo vozilo, jer koristi novu modularnu EVP platform i potpuno novi pogonski sklop.

Novi eSprinter je zasnovan na modularnoj EVP (Elelctric Versatility Platform) platformi, koja se sastoji od tri modula.

Takav koncept platforme omogućuje variranje međuosovinskog rastojanja, visine i zapremine karoserije, te korištenje baterija različitih kapaciteta, usklađeno s potrebama korisnika, te, uz sve to, omogućuje različita prilagođenja, ili postavljenje različitih nadgradnji.

Tako će novi eSprinter biti dostupan sa dva karoserijska stila, tri visine i dužine karoserije, od kojih će najveća imati tovarni prostor zapremine 14 m3 i ukupnu dopuštenu masu od 4,25 tona.

EVP platforma se sastoji od tri povezane cjeline, odnosno tri modula: prednji, srednji istražnji.

Prednji modul, vizuelno ima isti oblik kao poznati model, ali u njemu su smještene kontrolne visokonaponske komponente, a njegova konstrukcija se uz minimalne izmjene uklapa u sve varijante stilova dužina i visina karoserije.

Srednji modul je konstruisan kao nosač ležišta baterije. Ležšte baterije je njegov integralni dio, pa upravo taj modul određuje dužinu međuosovinksog rastojanja i kapacitet ugrađene baterije, odnosno doseg vozila.

Stražnji modul je praktično jednak za sve varijante i izvedbe, a objedinjuje pogonski sklop, kojeg čine elektromotor i integrisana pogonska osovina, koja se u osnovnom obliku oslanja na lisnate opruge.

Baterije koje su smještene u srednji modul, a biće dostupne sa kapacitetom od 56, 81 ili 113 kWh. Te LFP baterije se mogu puniti na WallBoxu snage 11 kW, ili dopunjavati na brzim DC punjačima, najvećom snagom do 115 kW, što znači da se najmanja baterija (56 kWh) može dopuniti do 80% kapaciteta za 28 minuta, dok se najveća baterija (113 kWh) može dopuniti za 42 minute.

U stražnjem modulu je već opisani pogonski sklop, u čijoj osnovi je elektromotor s trjanim magnetom (PSM), težak svega 130 kg, a dostupan u izvedbama sa 100 ili 150 kW, te sa maksimlanih 400 Nm obrtnog momenta.

Iz Mercedes-Benz Vans još uvijek nisu objavili detaljniju tehničku specifikaciju, ali se očekuje da bi novi eSprinter trebao imati doseg između 400 i 500 km.

Budući da će prodaja na Sjevernoameričkom tržištu započeti tokom ljeta, očekuje se da će detaljnija tehnička specifikacija za evropsko tržište biti objavljena najesen, prije početka tržišnog plasmana u Evropi.