Scania i Northvolt su predstavili zajednički razvijenu baterijsku ćeliju za teška električna vozila. U testovima validacije, li-Ion ćelija je pokazala izvanredan radni vijek, što je rezultiralo stvaranjem bateije za pogon kamiona na 1,5 miliona kilometara – što je ekvivalentno cijelom radnom vijeku kamiona.
Još tokom 2017. godine, Scania i Northvolt su udružili su snage da bi razvili i komercijalizirali vodeću baterijsku ćeliju u svijetu za teška komercijalna vozila. Sada su se partnerstvo i njihova bliska saradnja ostvarili, jer se ćelija proizvodi u GigaTvornici Northvolt Ett, na Sjeveru Švedske.
Osim toga, kasnije ove godine, Scania će otvoriti novu tvornicu baterija u Södertäljeu u Švedskoj, gdje će baterije biti sastavljene u pakete, za početak serijske proizvodnje teških električnih kamiona.
Kao dio posvećenosti kompanije uspostavljanju snabdijevanja održivim ćelijama, Northvolt Ett se napaja električnom energijom koju stvara hidro energija i energija vjetra. Zbog energije bez fosila i integracije održive proizvodnje u Northvolt Ett-u, procijenjeni ugljični otisak ćelije pri punoj serijskoj proizvodnji će biti otprilike jedna trećina referentne ćelije (IVL 2019 li-Ion NMC 111 ćelija).
Iako su partneri u projektu imali ambiciozne vremenske okvire, ćelije su prošle opsežna ispitivanja, te čak premašuju početna očekivanja u pogledu performansi i trajnosti.
Konvencionalni teški kamioni imaju radni ciklus od 1,5 milion km, što znači da bateriju neće trebati mijenjati.
Specifikacije ćelije
- Format ćelije: prizmatični
- Kapacitet: 157 Ah
- Nazivni napon: 3,6 V
- Radni vijek vek: 1,5 miliona kilometara u teškom komercijalnom transportu