Mercedes-Benz Citaro hybrid – hibridna evolucija

0
545

Sa autobusom Citaro hybrid, Mercedes-Benz otvara novo poglavlje u evoluciji gradskih autobusa. To je prvi put da se hibridna tehnologija nudi kao opciona oprema, primjenljiva na gotovo sve autobuse za gradski saobraćaj, bilo da imaju dizelske, ili motore na gas. Na taj način moguće su uštede goriva i do 8,5%, čime se, upravo za toliko, smanjuje vrijeme isplativosti.

U osnovi, sistem je veoma jednostavan; tokom usporavanja, elektromotor radi kao generator, te transformiše energiju kočenja u električnu energiju, koja potom služi da elektromotor pomogne SUS motoru prilikom kretanja.

Takav sinhroni elektromotor, konstruisan je u obliku diska, smještenog između SUS motora i automatskog mjenjača. To znači da je elektromotor mehanički robusan, a ima snagu od 14 kW, sa maksimalnih 220 Nm obrtnog momenta.

Međutim, snaga elektromotora ne utiče na ukupnu snagu SUS motora, već služi samo da smanji njegovo opterećenje prilikom pokretanja autobusa.

Naime, elektromotor radi kao generator samo kada autobus usporava, na primjer prilikom dolaska na autobusku stanicu, a električna energija koju pri tome stvara se pohranjuje u kondenzatore (supercaps), koji su idealni za brzo oslobađanje akumulirane energije. Na primjer, energija kočenja, koja nastaje prilikom usporavanja autobusa sa brzina od 50 km/h, do potpunog zaustavljanja, dovoljna je da napuni kondenzator. Prilikom kretanja autobusa sa stanice, tako akumulirana električna energija, se koristi da kratkotrajno smanji potrebnu vršnu snagu SUS motora.

Energija koja nastaje na generatoru tokom usporavanja, pohranjuje se u dva modula, smještena na krovu, a svaki modul se sastoji od 16 dvoslojnih kondenzatora, ukupnog kapaciteta 2 Ah. Moduli su zaštićeni perforiranim aluminijskim omotačem, koji ih štiti od vanjskih uticaja, a istovremeno omogućuje nasmetan protok zraka, kako bi se osiguralo potrebno hlađenje.

Ova instalacija radi na naponu od 48 V, i u osnovi je slična instalaciji u putničkim automobilima produkcije Mercedes-Benz, sa ovakvim hibridnim sistemom.

Ukupna masa ovakvog hibridnog sistema iznosi svega 156 kg, što u praksi rezultira gotovo neznatnim smanjenjem putničkog kapaciteta. Tako Citaro hybrid, standardne specifikacije, sa dizelskim motorom OM 936 h, sa 220 kW (299 KS), 1.200 Nm obrtnog momenta, radne zapremine 7,7 l i sa 6-stepenim automatskim mjenjačem, može prevesti do 96 putnik, dok bi autobus u zglobnoj izvedbi mogao prevesti 159 putnika.