Proizvođači automobila u Evropi su se osim nedostatka poluprovodnika i dijelova, te narušenih lanaca snabdijevanja, našli pred još jednim izazovom – nemogućnost isporuke gotovih automobila, prenosi ugledni Autmotive News Europe.
Naime, procijenjeno je da je tokom protekle godine, samo u Evropi, ostalo neisporučeno više od 50.000 gotovih automobila, a osnovni razlog je naizgled banalan, nedostatak vozača kamiona.
Ovaj problem zahvatio je gotovo sve proizvođače automobila u Evropi.
Stellantis je, na primjer, u svojim tvornicama u kojima proizvodi vozila Fiat i Peugeot, postavio plakate, u pokušaju da uvjeri svoje radnike da zauzmu mjesto za volanom kamiona. Oko 140 zaposlenika, uglavnom iz Francuske, Španije i Italije se već odazvalo ovom pozivu. Stellantis će platiti obuku i naknade troškove za dobivanje vozačkih dozvola i olakšavanje dobrovoljne promjene radnog mjesta. U Stellantisu, također razmatraju nabavku vlastitih kamiona za prevoz automobila, da bi se lakše nosili s logističkim poteškoćama.
Promjena radnog mjesta u Stellantisu može biti privremena ili trajna, pa radnici koji se eventualno žele vratiti na svoja prethodna radna mjesta u tvornici, mogu to učiniti.
Naime, nedostatak vozača kamiona ostavio je hiljade gotovih automobila zaglavljenih u Stellantisovoj tvornici u Sochauxu, na istoku Francuske krajem protekle godine, prisiljavajući kompaniju da mnoge od njih parkira na napuštenom aerodromu nekoliko kilometara udaljenom od tvornice.
U sličnom problemu našao se i Renault, koji je već započeo proces doobuke nekih zaposlenika u vozače kamiona.
Tokom protekle godine, slične probleme su imali i Volkswagen i Opel, pa je Opel, na primjer, svojim dilerima ponudio mogućnost da sami preuzmu automobile sa depoa, uz odgovarajuću naknadu, a sličnu mogućnost ponudili su i drugi proizvođači.
Mnogi evropski vozači kamiona su porijeklom iz Ukrajine, pa su od prije godinu dana postali nedostupni, produbljujući već od ranije nastale probleme s logistikom koji su započeli s pandemijom COVID-19, i nastavili s nestašicom poluprovodnika.