Continental i VDL Bus & Coach udružili su snage i zajednički razvijaju početne prototipove guma za električne gradske autobuse. Trenutno se sprovode testovi na Continentalovom poligonu Contidrom u Njemačkoj.

VDL Bus & Coach predstavio je svoj prvi električni gradski autobus Citea electric, još 2013. godine. Od tada su električni autobusi VDL prevezli više od 75 miliona km u raznim evropskim gradovima i uštedjeli emisiju od 11 miliona metričkih tona CO2.

„Kao i kod svih električnih vozila i ove gume za autombuse su izložene većem obrtnom momentu pri kretanju i ubrzavanju“ objašnjava Ben Hudson, inženjer u odjlejenju Continental Truck.

Međutim, kod guma za električne gradske autobuse uključena su i druga razmatranja, budući da gume u gradskom saobraćaju moraju biti dosta tihe, te pružiti potrebnu udobnost.

Uz to, usporavanj/kočenje električnih autobusa u gradskom saobraćaju se koristi za rekuperaciju energije i dopunjavanje baterija, što dovodi do povećanja dosega. U poređenju sa konvencionalnim sistemima i pogona sa motorima SUS, gume i pogonske osovine su na taj način dodatno opterećene.

Zbog toga se gume za električne autobuse moraju nositi sa težim zahtjevima u odnosu na guma na konvencijalnim autobusima, a istovremeno moraju preći istu kilometražu i ispunjavati iste sigurnosne standarde. Kompromisi između kilometraže, kočenja i performansi upravljanja su tehnički zahtjevni.

VDL električni autobusi na Contidromu koriste gume koje je izradio odjel za izradu prototipova u Hanover-Stöckenu s ručno izrezbarenim profilom gazećeg sloja.

Po pravilu, ciklus razvoja guma od početnog prototipa do masovne proizvodnje traje tri do pet godina. Cilj ovih sitraživanja usmjeren je i na skraćenje tog ciklusa.

„Kada razvijamo novi koncept gume, nismo ograničeni onim što su nudile prethodne generacije. To nam daje slobodu da isprobamo potpuno nove koncepte i ideje. Ako se pokažu uspješnima, vrlo brzo ćemo ih primijeniti u praksi“ objašnjava Hudson.

Naime, imajući u vidu brzi razvoj i napredak u segmentu električnih autobusa, potražnja za odgovarajućim gumama također brzo raste, čime je skraćenje razvoja novih guma neophodan.