Euro NCAP je prikazao listu najboljih i najgorih lakih komercijalnih vozila dostupnih na evropskom tržištu u ovoj godini (Safest Commercial Vans of 2022), zasnovanu na procjeni ugrađenih sigurnosnih sistema i njihovih performansi za izbjegavanje sudara.

Ostvareni rezultati pokazuju spor, ali kontinuran trend poboljšanja – tamo gdje su proizvođači uradili značajnija ažuriranja svojih vozila, vidljiva su značajna poboljšanja, pa je tako FIAT Ducato postao jedini koji je postigao najvišu, platinastu ocjenu, sa rezultatom 88%.

Kao radne mašine za kurirske službe i male privrednike, ovakva vozila provode dosta vremena na cesti, gdje zbog svoje veličine i mase predstavljaju opasnost za manja vozila i ranjive učesnike u saobraćaju, u slučaju sudara.

Nove zakonske odredbe će natjerati proizvođače da za nekoliko godina ugrade sisteme izbjegavanja sudara, koji su već dostupni na putničkim automobilima. U međuvremenu, Euro NCAP-ove ocjene komercijalnih vozila imaju za cilj potaknuti proizvođače da brže ugrade naprednije sisteme.

Za ovu godinu, Euro NCAP je ponovno pregledao devetnaest vozila koji predstavljaju najveći tržišni udio u Evropi. Samo je jedan od njih, Nisan Interstarje dobioocjenu “nepreporučljiv”.

Novi FIAT Ducato je jasan pobjednik, jer sada ima ugrađen set naprednih senzora koji omogućuju zaštitu pješaka i biciklista.

Ducatov ukupni rezultat od 88% pokazuje da je nadmašio konkurenciju. Nažalost, druga vozila Stellantisa, s kojima Ducato dijeli platformu – Peugeot Boxer, Citroën Jumper (Relay) i Opel Movano – nisu dobila isto poboljšanje i ostali su na nižim pozicijama.

“Zapažamo obećavajuće znakove da se komercijalna vozila počinju opremati naprednijim sigurnosnim sistemima, čime se zatvara jaz između segmenata putničkih automobila i privrednih vozila. Igleda da proizvođači počinju ozbiljnije shvaćati sigurnost u ovom segment, nekim poboljšanjima smo impresionirani, dok su druga skromna” prokomentrisao je Michiel van Ratingen, generalni sekretar Euro NCAP-a.