Euro NCAP – test malih lakih komercijalnih vozila

0
542

Euro NCAP je u ovoj rundi testova obavio ocjenjivanje sigurnosnih sistema malih lakih komercijalih vozila.

Većina ovih vozila ima ekvivalentne putničke verzije, kod koji je sistem ADAS, često znatno bogatiji tehnološkim rješenjima, koja se kod komercijalnih vozila, uglavnom nude kao opcija.

Izuzetak je Volkswagen ID.Buzz Cargo, koji ima svu sigurnosnu opremu ugrađenu kao standard, dok je u Mercedes-Benzu Citan, sva oprema dostupna kao relativno jeftina opcija. Zato su se u Euro NCAP-u borili da za testiranje, nabave vozila opremljena sa sigurnosnim opcijama.

Postoje brojni dokazi da sigurnosni sistemi značajno smanjuju broj nesreća, te što je bitno, umanjuju broj smrtnih slučajeva i povreda, jer štite vozače i druge učesnike u saobraćaju.

Od jula ove godine, na snagu će stupiti opšti sigurnosni propisi GSR (General Safety Regulations), koji će potaknuti korporativnu društvenu odgovornost CSR (Corporate Social Responsibilities).

Najbolju sigurnosnu ocjenu od 87% osvojio je Mercedes-Benz Citan, a slijedi ga Volkswagen ID.Buzz Cargo sa ocjenom od 83%, čime su zavrijedili platinastu Euro NCAP-ovu ocjenu.

Zlatnu sigurnosnu ocjenu zavrijedili su Renault Kangoo Van s ocjenom od 78%, Volkswagen Caddy Cargo 68%, Citroën Berlingo ë-Berlingo 62%, Fiat Doblo 62%, Citroën ë-Berlingo 62%, Opel/Vauxhall Combo 62% i Peugeot Partner 62%.

U Euro NCAP-u su dosta zadovoljni ovom rundom testova, jer su sva testirana vozila ostvarila rezultate veće od 60%.

Zato iz Euro NCAP-a pozivaju proizvođače automobila da sisteme ADAS učine dostupnijim u ovom segmentu vozila.