– poboljšanje dizajna i peroformansi za globalnu ekspanziju –

Hyundai Motor Company je objavila fotografije poboljšanog kamiona XCIENT Fuel Cell, prvog svjetskog kamiona sa pogonom na gorive ćelije, koji će tako postati atraktivniji za korporativne kamionske flote.

„Hyundai Motor iza sebe ima više od 20 godina iskustva u tehnologiji gorivih ćelija, čime doprinosi budućnosti oslobođenoj emisija CO2. Sa novim kamionom XCIENT Fuel Cell, Hyundai će doprinijeti širem usvajanju komercijalnih vozila sa pogonomna vodik“ tvrdi Jaehoon (Jay) Chang, direktor i predsjednik divizije komercijanih vozila u Hyundaiju (Commercial Vehicle Division Hyundai Motor Company).

Dizajnerska poboljanja se odnose na novu prednju rešetku sa V oblikom, koja uz tehničku funkciju ima cilj da Hyundaijevi kamioni sa gorovom ćelijama budu prepoznatljivi na prvi pogled.

Kamion XCIENT Fuel Cell je opremljen sistemom gorivih ćelija snage 180 kW, sa dva modificirana sloga, snage po 90 kW. Ove gorive ćelije napajaju se iz ukupno 7 rezervoara za vodik, ukupnoh kapaciteta 31 kg,za čije punjenje vodikom je potrebno 8 – 20 minuta, u zavisnoasti od okolne teperature.

Elelktromotor snage 350 kW, sa 2.237 Nm obrtnog momenta, spregnut je sa 6-stepenim automatskim mjenjačem Allison, što će kamionu omogućiti maksimalnu brzinu od 85 km/h. Baterijski blok kapaciteta 72 kWh (630 V), koji će omogućiti doseg od oko 400 km.

Kamion XCIENT Fuel Cell je dostupan kao rigidni kamion u konfiguracijama 4×2 i 6×2 sa podiznom trećom osovinom i zračnim ovjesom, te sa maksimalnom dopuštenom masom od 19,5, odnosno 27,5 tona, a u kombinaciji sa prikolicom dopuštena masa je 36, odnosno 40 tona.

Hyundai jedo sada isporučio 46 kamiona XCIENT Fuel Cell Švicarskoj, a do kraja godine se očekuje isporuka još 140 primjeraka.

Hyundai planira da na evropsko tržište, do 2025. godine isporuči ukupno 1.600 ovakvih kamiona, a osim evropskog, u bliskoj budućnosti će biti ponuđeni na tržišta Kine i SAD-a.

Prema Navodima iz Hyundaija, ovi kamioni, sa planiranom kilometražom od 750.000 km, smanjiće emisiju CO2 za 585 tona, u odnosu na konvencinalne kamione na dizelsko gorivo.

Tip kamionaCargoCargo
KonfiguracijaLHD / 4×2LHD / 6×2
Međuosovinsko rastojanje5.130 mm5.000 + 1.350 mm
Dužina9.745 mm9.745 mm
Širina2.540 mm2.540 mm
Visina3.730 mm (3.900 sa spoilerom)3.730 mm (3.900 sa spoilerom)
Ukupna dopuštena masa19.500 kg27.500kg
Nosivost osovina8 t naprijed + 11,5 t straga8 t naprijed + 11,5 t + 8 t straga
-dopuštena masa kombinacje36 t40 t
Širina2.540 mm2.540 mm
Visina3.730 mm (3.000 sa spoilerom)3.730 mm (3.000 sa spoilerom)
Gorive ćelije2 x 90 kW (180 kW)2 x 90 kW (180 kW)
Baterija72 kWh (630 V)72 kWh (630 V)
Rezervoar za vodik (H2)31 kg (7 rezervoara)31 kg (7 rezervoara)
Elektromotor350 kW,  2.237 Nm350 kW,  2.237 Nm
MjenjačAllison ATM 6Allison ATM 6
Maksimaln brzina85 km/h85 km/h