Mercedes-Benz eActros 600

0
1186

Mercedes-Benz Trucks je predstavio eActros 600, svoj prvi električni dugolinijski kamion (tegljač).

eActros 600 postavlja nove standarde u cestovnom transport, u svakom smislu.

Za eActros 600, Mercedes-Benz Trucksovi inženjeri su razvili novu pogonsku osovinu s dva elektromotora ukupne (trajne) snage 400 kW, odnosno 600 kW (vršne snage), koja se do točkova prenosi preko posebnog 4-stepenog reduktora.

Da bi pod punim opterećenjem kamion imao doseg veći od 500 km, ugrađena su tri baterijska bloka, svaki kapaciteta od 207 kWh, što znači da je ukupan instaisani kapacitet 621 kWh.

Betrijski blokovi koriste LFP (litij-gvožđe-fosfat) ćelije, koje bi trebale nakon 10-godišnje eksploatacije zadržati 80% kapaciteta, a za to vrijeme bi kamion trebao prevesti oko 1,2 miliona km.

Za kontrolu ovog pogonskog sklopa, razvijena je prediktivna kontrola pogonskog sklopa PPC – Predictive Powertrain Control, tempomat i kontrola mjenjača, koja automatski uzima u obzir topografiju puta i saobraćajne znakove, te odrđuje najefikasniji stil vožnje. Pri tome, ovaj sistem koristi informacije iz navigacionog sistema čime omogućuje prepoznavanje situacije ispred vozila. Na taj način vozač može izbjeći nepotrebno kočenje i ubrzavanje, te iskoristiti energiju baterije na najefikasniji način.

Također, omogućena je rekuperacija u pet različitih nivoa, a omogućena je i One-pedal driving – vožnja s jednom pedalom. Na taj način se optimalno koristi energija, a smanjuje aktivacija mehaničkih kočnica.

Dizajn kabine je potpuna novost, jer je prednji dio izdužen za 80 mm, prednja hauba je zaobljena i zatvorena, optimiziran prednji branik i bočni preklopi.

Baterija se može puniti na najačim punjačima (trenutno) snage 400 kW, a moguće je punjenje snagom od 1 MW, na MCS (megawatt charging) punjačima. Takav punjač može došuniti bateriju od 20% do 80% kapaciteta za oko 30 minuta, odnosno za vrijeme propisane vozačeve pauze.

Proizvodnja eActrosa 600 će započeti krajem 2024. godine, ali knjiga narudžbi će biti optvorena prije kraja ove godine. Mercedes-Benz Trucks trenutno gradi flotu od oko 50-tak prototipa, koji će biti isporučeni prvim kupcima za testove u realnim eksploatacionim uslovima.