NaslovnicaKamioniMercedes-Benz – program Daylight+

Mercedes-Benz – program Daylight+

Tim istraživača Daimler AG ispitivao je efekte nedostatka dnevnog svjetla na vozače kamiona. Ukupno 8 testnih vozača podvrgnuto je simulaciji u dvonedjeljnom testu, u Polarnom krugu, na sjeveru Finske, u Rovaniemiu, a zaključci su donešeni na naučnih kriterija o uticaju bioloških efekata svjetlosti na radne uslove.

Kroz program Daylight+ provedeno je opsežno istraživanje o efektima nedostatka dnevnog svjetla na vozače. Naime, izjmene dana i noći, svjetla i tame upravljaju ritmom života na Zemlji, a uticaj svjetla i njegov značaj primijetan je tek kada ga nema. Nedostatk svjetla i problemi koji tako nastaju, posebno se osjete u Polarnim krajevima, kada tokom zime, zapravo nema dnevnog svjetla – to uzrokuje depresiju i smanjenu efikasnost pri ljudskom radu.

Vozači voze kamione u svim krajevima svijeta, a posebno često voze noću, što može biti naporno i opasno.

Mercedesov program Daylight+ istražio je mogućnosti osvjetljenja kabine kojim se oponaša dnevno svjetlo tokom vožnje i odmora. Vozači su vozili kamione 7 dana sa klasičnim svjetlo, a 7 dana sa Daylight+ osvjetljenjem kabine.

Daylight+: team of researchers at Daimler AG examines because of sensors the effects of additional light on the mental state of truck drivers

Za evaluaciju su osim subjektivnih ocjena vozača, korišteni EEG (elektroencefalogaraf), ECG (elektrokardiograf), EOG (elektrookulograf), kao i uzimanje uzoraka za određiavnje nivoa melatonona (hormon spavanja).

Pokazalo se da vožnja u osvijetljenoj kabini svjetlošću talasne dužine od 460 do 490 nanometara, donosi brojne pogodnosti. Vozač se manje zamara, niži je nivo stresa, a tokom pauze bolje se odmara. Drugačije rečeno, kamionske kabine sa Daylight+ osvjetljenjem doprinose višem nivou efikasnosti i sigurnosti.

Daylight+: artificial daylight in the cab of the TopFit Truck turns the long ride agreeable in the winter darkness

- Advertisment -

NOVOSTI