Euro NCAP je prije godinu dana najavio nove šeme ocjenjivanja sigurnosti kamiona, prema kategorizaciji Truck Safe.
Nažalost, statistički podaci ukazuju da, iako kamioni čine samo 3% vozila na evropskim cestama, uključeni su u gotovo 15% svih smrtnih slučajeva.
Taj nesrazmjer je rezultat njihove veličine i mase, posebno kada su uključeni ranjivi učesnici u saobraćaju, kao što su pješaci, biciklisti i motociklisti.
Euro NCAP posebno naglašava potrebu da kamioni budu bolje opremljeni sigurnosnim sistemima, posebno kada su u pitanju sistemi za izbjegavanje sudara, vidljivosti vozača, te aspekti spašavanja nakon sudara.
Taj cilj je Euro NCAP već ispunio, kada su u pitanju putnički automobili, započeo je ispunjavanje ciljeva kada su u pitanju laka komercijalna vozila, a sada, sve to treba primijeniti i na teškim kamionima.
Buduća šema Euro NCAP-ovog ocjenjivanja kamiona je osmišljena tako da nadilazi trenutne propise u EU, o sigurnosti kamiona, uz istovremeno pokretanje inovacija i uravnoteženje potreba u različitim sektorima komercijalnih vozila u Evropi.
Novi protokoli će biti službeno objavljeni u maju, pokazaće da se metode ispitivanja razvijene za putničke automobile, mogu pretvoriti u korisne smjernice za sigurnost kamiona.
Na tom polju, Euro NCAP-u su se pridružili i proizvođači, kao što su DAF, Scania, Volvo i ZF, koji će demonstrirati svoje sigurnosne sisteme.
Prve ocjene za kamione će biti objevljene u novembru ove godine.
Kako se proizvođači budu odazivali na testove, zahtjevi će se zaoštravati, pa će u 2027. godini biti uvedeni oštriji zahtjevi aktivne sigurnosti, a 2030. godine, Euro NCAP će započeti crash testove kamiona, čime će podstaći razvoj pasivne sigurnosti i zaštite.