IVECO i Shell zajedno su organizirali digitalnu panel diskusiju pod nazivom „Ka neto nultim emisijama-put do održivog transportnog sistema za teške uslove rada“ (Towards Net Zero Emissions  –  The  path  to  a sustainable, heavy-duty transport system), pozivajući stručnjake iz industrije da se uključe u međunarodnu diskusiju.

U svojim uvodnim riječima Luca Sra, glavni operativni direktor IVECO Poslovne jedinice za kamione, istakao je opredjeljenje Iveca da do 2040. godine bude bez fosila, predviđajući cilj ugljične neutralnosti EU za 10 godina.

U debati su Iveco i Shell pozvali vodeće stručnjake iz Deloittea, Međunarodne unije za cestovni transport (International Road Transport Union – IRU) i FTI Consulting da im se pridruže u raspravi o najboljem putu za dekarbonizaciju cestovnog transporta i ulozi koju imaju LNG i Bio-LNG.

IVECO i Shell imaju zajedničko opredjeljenje za dekarbonizaciju cestovnog transporta i uvjerenje da je za promjenu ka čistijoj budućnosti potrebna saradnja različitih zainteresovanih strana – od energetske industrije i proizvođača vozila, do kupaca i institucija.

Panelisti su se fokusirali na potrebu za širim usvajanjem čistijih izvora energije i ulogu koju imaju LNG i bio-LNG u transportnoj industriji, pored razvoja na polju efikasnosti vozila, te vodikovih i električnih pogonskih tehnologija.

Diskusiju je otvorio Tarek Helmi, partner i lider Budućnost energije u Deloitteu, koji je dao pregeld industrijskih trendova i predstavio temu LNG-a i bio-LNG-a u transportu.

Luca Sra, glavni operativni direktor IVECO Poslovne jedinice za kamione i Patrick Carré, potpredsjednik Globalnog komercijalnog drumskog transporta, Shell, dali su kratak uvod u IVECO-ove i Shell-ove mape puta za održivi transport, u industriji koja se brzo mijenja i ambicije svojih kompanija u oblasti energetske tranzicije.

Rasprava je započela razmatranjem povećanja potražnje kupaca za kamionima sa niskim emisijama. Giandomenico Fioretti naglasio je da je potražnja za tegljačima na LNG neprestano rasla, pri čemu su vozila postala nišni proizvod u 2015. godini i danas predstavljaju gotovo 4% ukupnog udjela. Diskusija je nastavljena o prednostima LNG i bio-LNG tehnologija i dostupnosti biometana, koji trenutno predstavlja u prosjeku 17% gasa koji se koristi u transportu u Evropskoj Uniji, a očekuje se da će postati široko dostupan u narednim godinama.

Panelisti su dalje razgovarali o regulatornim aspektima, ekonomiji kamiona na gas i tehnološkom razvoju. Zatim su skrenuli pažnju na proširenje infrastrukture kako bi se dodatno povećala proizvodnja Bio-LNG-a, kao ključnog faktora koji omogućuje postizanje neto nulte emisije CO2.

Panel diskusija je završena razmatranjem o važnosti saradnje među različitim kompanijama da bi se omogućila dekarbonizacija transporta i pozivom na akciju svim akterima da udruže snage u podršci prelasku na LNG i Bio-LNG na putu ka održivosti.