Scania koristi svaku priliku za uvođenje inovacija, pa je tako, tokom posjete njemačke kancelarke Angele Merkel Švedskoj potpisano partnerstvo Njemače i Švedske u inovacijama i kooperaciji za održivu budućnost Innovation and Cooperation for a Sustainable Future.
Na zajedničkoj najavi kancelarka Angela Merkel i švedski premijer Stefan Löfven predstavili su ciljeve održivosti, ekonomskog i tehnološkog razvoja u četiri područja, od kojih se jedno odnosi na mobilnost i elektrifikaciju.
Vlade su najavile ciljeve jačanja kooperacije i razvoja, te pružanje mogućnosti fer nadmetanja u nuđenju održivih rješenja u transportu.
Ovaj dogovor naglašava vrijednost strateškog partnerstva u stvaranju rješenja za budućnost.
Kao jedan od primjera njemačko-švedskog partnerstva, svakako je saradnja Siemensa i Scanie, a kao plod te saradnje je dio autoputa E16 u dužini od 2 km u regionu Gävleborg, nedaleko grada Gävle, gdje su iznad kolovoza, postavljeni elektični vodovi za dopunjavanje baterija na kamionima.
Scania, kao članica Volkswagen Truck & Bus GmbH zastupa mišljenje da su elektrificirane ceste jedno od mogućih rješenja transportnih sistema budućnosti.
Naime, ova elektrificirana dionica autoputa, testirana je prošlog ljeta i već je u funkciji. Da podsjetimo, eksperimenti sa električno pokretanim kamionima, koji se napaju preko sklopivog pantografa (slično željezničkom) traju već 2 godine, prvo na eksperimentalnoj stazi u Njemačkoj, a projekat u Švedskoj omogućuje testiranje i eksploataciju takvih vozila u realnim uslovima.
Kada se kamion nalazi na elektrificiranom dijelu ceste, rasklapa se pantograf i kamion vozi na električni pogon. Pantograf se može sklopiti i tako isključiti iz mreže, a pogon preuzima SUS motor na biodizel, ili se vožnja može nastaviti u električnom modu, na baterije.
Tokom testne faze, električno pokretani kamioni kompanije Ernsts Express obavljali su redovne transportne zadatke upravo na ovoj dionici u Švedskoj i rezultati su zadovoljavajući, jer kamioni na električni pogon su gotovo bešumni, ne emituju polutante, a smanjeni su i ukupni toškovi.
Electric road hybrid truck, Scania G 360 4×2 (Hybrid Truck with Siemens pantograph on the roof) Gävle, Sweden Photo: Tobias Ohls