Škoda je u oktobru ove godine započela testnu fazu dva električna tegljača, koje koristi za interni transport u tvornici u Mladá Boleslavi. Korištenjem ova dva tegljača, Škoda planira smanjiti emisiju CO2 za 60 tona godišnje, što je u skladu sa korporativnom strategijom “NEXT LEVEL – ŠKODA STRATEGY 2030”.

Nakon testne faze sa ova dva tegljača, koja će trajati do maja, Škoda planira u junu povećati njihov broj, te uvesti potpuno nove, skraćene poluprikolice, koje će biti opremljene sistemom za automatski utovar/istovar paleta.

Energetska potrošnja ovih kamiona je 200 kWh/100 km, a sa jednim punjenjem baterija mogu prevesti oko 80 km. Baterije će s puniti preko noći, za šta je potrebno oko 4,5 sati punjenja.

Ovim potezom, Škoda nastoji ohrabriti svoje lokalne dobavljače na korištenje električnih kamiona.

Da podsjetimo, Škoda je tokom 2017. godine, u svom glavnom pogonu u Mladá Boleslavi, započela koristiti tegljače Scania na CNG. Nakon dvomjesečnog probnog perioda, ovi tegljači su se koristili u svakodnevnom transportu unutar tvorničkog kruga, kao i na 120 km dugoj relaciji, prema tvornici u mjestu Stráž nad Nisou. Na taj način Škoda je smanjila emisiju CO2 u internom transportu za oko 25%.

Scania tegljači na CNG

Škoda, u svojoj bogatoj tradiciji bilježi prve kamione sa elektromotorom još ’30-ih godina proteklog vijeka. Naime, češki pronalazač, František Křižík, je koristeći osnovu Škodinog teretnog vozila, predstavio zanimljiv hibrid, kao pokušaj elektrifikacije. To vozilo, s pravom možemo nazvati hibridom, jer je SUS motor korišten za pokretanje elektrogeneratora, a tako nastala električna energija je pokretala elektromotor smješten ispred prednje osovine. Kamion je imao nosivost 1,5 – 3 tone, a korisito se u Plzeňu, za distribuciju piva.

Škodin hibridni kamion za distribusiju piva